Rviden lerva, hogy egy szakadt, rozsds roncsbl, hogy lehet, szp s megfelelen zemel gp, mely mg egy pr vtizedig szolglni fog.Egy ETA 1-418-as gp feljtsa vzlatszeren:
Els lpsben be kell szerezni egy alapgpet, amibl ki lehet indulni.
Alapgp:

A legclszerbb az internetes portlokon, s a kukk kzelben, no meg persze a roncstelepen sztnzni. Ha ez a hozzval megvan, meg kell nzni, hogy mi hinyzik rla, mit kell ptolni, vagy cserlni, illetve milyen szpsghibi vannak. Ez az ETA a roncsteleprl jtt, ott sajnos a motorjt mr kivettk, de mg azt is megtalltam a roncsok kzt, de a palstja is elg srlt, a jobb oldaln pedig egy elg nagy horpads s a kapcsolja is hibs volt.
A gpet az utols csavarig szt kell szedni, majd a palstjrl a festket fmig lecsiszolni. Utna jobban lthatak az esetleges srlsek. A nagyobb horpadsokat elszr ki kell fval(!) kalaplni vagy finoman kinyomni. Tkletsere nem lehet visszahozni a lemezt, gy a vgn szksges kittelni is.
Az aprbb s/vagy nem kikapalplhat horpadsokat egybl kittelni kell. ltalban a festkboltban kaphat ,,Javttapasz" elnevezs, tubusos kittet lehet a legjobban erre a clra hasznlni, s, mg az ra is a fldn jr. Felesleges arra rmenni, hogy egy rtegbl szpen meg lehet csinlni. A lnyeg, hogy tbb vkony rteget kell felvinni a fmre. Ezen az ETA-n 4 vkony rteg van. Csak azutn csiszolhat, s azutn vihet fel jabb rteg, miutn az elz megszradt!
Minden rteg utn csiszolpaprral t kell csiszolni a felletet! A kvetkez rteg felvitele eltt hgts ronggyal tt kell trlni a kittelend rszt! A legeslegutols rteget-amire mr tbb rteg nem kerl-1000-es vizes csiszolpaprral kell tcsiszolni, gy az esetleges apr karcolsok is eltnnek.

Majd utnna az egsz palstot ttrlni a hgts textillel, hogy nem maradjon szennyezds s zsr a felletn.
A festst lehetleg pormentes helyen vgezzk! A zomnc festkekkel lehet a legmegfelelbben festeni ezeket! A fjs SPRAY-ket semmi esetre sem ajnlom!! A festst is gy kell elvgezni mint a kittelst, tbb vkony rteget kell felvinni.
1. rteg:

Az els rteg ltalban nem nagyon takar, mert az alapoznak felel meg. A 2. s 3. rteg utn mr kezd ltszdni, milyen szn is lesz valjban a gpnk. Itt is rvnyes az a szably, hogy csak azutn lehet a kvethet rteget felvinni, ha az elz rteg teljesen megszradt.
2. rteg:

3. (utols) rteg:

Most, hogy a palst feljtsa ksz, lehet foglalkozni a manyag rszekkel, s egyb alkatrszeivel. Ennek a gpnek sajnos a roncstelepen elgg lestrapltk a manyag rszeit, st, nhol mg el is trtk, de sebaj, meg lehet javtani. Ahol a manyag alakja is elvltozott ott gyertya lngja felett, vatosan, nem beletartva a lngba(!) vissza lehet a helyre knyszerteni a manyagot. Utnna az esetleges repedseket pillanatragsztval meg kell ragasztani. Ahol mg vannak hibk, nagyobb karcok a manyagba, esetleg nhol a manyag is ,,horpadt" ott kell megint alkalmazni a kittet.

A fentebb emltett mrkanev egyarnt hasznlhat fmre, fra, manyagra, s csak hgt oldja. Teht ugyangy a hibkat el kell tntetni a manyagbl is mint, a fm palstbl.

Ezt is a vgn vizesen csiszolni! Majd ha teljesen sima a fellete, eltntek az egyenetlensgek, hibk akkor t kell trlgetni hgts textillel! A festk itt is zomnc alap legyen, itt sem ajnlatos fjst hasznlni!

Ezt is tbb (2 vagy 3) rtegbe kell tkenni, majd hagyni pr napig a palsttal egytt teljesen megszilrdulni.

Most, hogy kszen van a porszvnk eszttikai rsze, foglalkozhatunk a mechanikai rszeivel is!
Ennek az ETA-nak a motorja ersen csapgyhibs volt, s mr a sznkefi is elkoptak.


De ettl fggetlenl tbbfle meghibsods is lehet, de ezeknek a javtsa bvebben lerva a Javtsok, feljtsok menpontban! Teht a motorjban a nagy s a kis csapgyat is ki kellet cserlni s kerltek bele j sznkefk is.

De sajnos a motorhza is cserre szorult. Ennek az az oka, hogy mivel az ETA tpusok manyag motorhzzal kszltek, a csapgyat krllel ,,csapgyhz" is -igaz, hogy vastagabb- de manyagbl van. Az elz tulajdonos viszont addig zemeltette a gpet, hogy a csapgyai gy felforrsodtak, hogy a csapgy krli manyagot elolvasztottk, mely a csapgyat is tnkretette, valsznleg emiatt dobtk ki a gpet. De volt cseredarab, gy ezt a problmt is sikerlt elhrtani.

Ezutn mr csak a motor sszeszerelse kvetkezett. Persze sszeszerels kzben, a motor belsejben lerakdott piszkot is el kell tvoltani, ha mr feljtjuk teljesen a gpet. A gp kapcsoljt sajnos szttrtk, gy egy msikra kellet cserlnem, de az a problma is megolddott. Ezutn mr csak a gp sszeszerelse volt htra. Elszr a palstra a fontosabb alkatrszeket felcsavarozni (fog, kerekek...stb.) majd a gpbe a motort kell beszerelni s bektni a vezetkeket, a hlzati csatlakoz kbelt, kapcsolt s a teljestmnyszablyzt, utna a legvgn szerelhet fel a gp els s hts lapja.Beletenni a kimosott porzskot. Majd a hab a tortn, hogy a gpre a hlzati csatlakozt felszerelni a hlzatikbel vgre.
Vgeredmny:


|